Určite neuškodí, ak sa v prípade hľadania a návštevy autoservisu trochu pripravíme, respektíve ak si ujasníme niektoré veci vopred. Nielenže by sme si mali dať záležať na výbere overeného servisu, s ktorého postupmi budeme spokojní, ale takisto by sme si mali premyslieť rôzne detaily. K tým najpodstatnejším sa zrejme radí cena, ale tiež ďalšie informácie, na ktoré by sme sa mali dotyčného servisu spýtať ešte skôr, než mu zveríme naše auto. Predsa sa chceme vyhnúť zbytočným komplikáciám.
V súčasnosti nájdeme autoservisy takisto aj formou internetu s ponukou služieb a tiež telefónnym kontaktom. Počítame teda s tým, že do autoservisu vopred zavoláme.
Aké informácie by však mal takýto telefonát poskytnúť, respektíve na aké priority by sme sa mali spýtať?
Cenasíce nie je všetko, ale ide o podstatný faktor. Preto by malo ísť o jednu z prvých a základných otázok z našej strany, aby v závere neprišlo k nemilému prekvapeniu či nedorozumeniu. Takisto v prípade, ak má dotyčný servis svoj web spolu s ponukou a cenami je lepšie overiť si, či je konkrétny cenník aktuálny. V opačnom prípade je dobré spýtať aspoň na orientačnú čiastku.
Dohodnúť sa na dátume respektíve spýtať sa, kedy môžem prísť. Je lepšie tento dátum si premyslieť a dohodnutý termín dodržať. Myslite tiež na to, že v opačnom prípade by ste zbytočne zabrali objednávku a predĺžili čakanie niekomu po vás. Ak dohodnutý čas nestíhate, ešte vždy sa dá zavolať a ospravedlniť sa.
- Takisto je prínosné vedieť, koľko oprava potrvá a kedy si pre auto môžete prísť. Lepšie sa na danú situáciu pripravíte a prispôsobíte svoj čas i záujmy.
Spýtajte sa na pôvod súčiastok. Pokiaľ daný servis nič neskrýva a neposkytuje šmejd, na túto otázku vám odpovie priamo a bez okolkov.
V prípade automatickej prevodovky je vždy výhodou, pokiaľ ju dokážu opraviť priamo v servise a neposielajú ju do zahraničia, čím vzniká riziko jej neodborného odmontovania či poškodenia.